Idag har vi spenderat 7000 kr

Hejsan! Vi har det bra här på Trawangan. Maten är dyrare, böneutropen sker oftare (med tanke på att denna ö är muslimsk är det ju inte så konstigt), turisterna är fler MEN vattnet är så mycket finare, det är bättre väder och vi trivs jättebra. Jag skriver i min dagbok varje kväll hur mycket vi har spenderat den dagen och på vad (älskar statistik, fantiserar redan nu om alla diagram jag kan göra när vi kommer hem), idag när jag plussade ihop kostnaderna hittills så steg summan över 7000 kronor för idag. Inte så konstigt kanske med tanke på att vi har bokat dykkurs för att ta open water certifikat! Vi börjar på lördag och ska vara klara på måndag. Förutsatt att inget oväntat händer ska vi då kunna dyka 18 meter djupt! Vi är sjukt taggade och längtar till på lördag. Vi har bokat varsin säng i deras sovsal bara för att förenkla allting, så då kommer vi flytta ut från vår lilla hydda med utomhustoalett som vi bor i nu. I sovsalen ingår det ej frukost vilket det har gjort på alla ställen vi har bott på hittills och för det är jag så glad. Måste jag äta ett enda stekt ägg till kommer jag spy och vi har inte ens varit borta i två veckor, det här ska bli spännande!

Kommentera här: